BENQ Monitor Untuk Kepuasan Gaming & Editing MAKSIMA!!



Jujur kata, sehebat mana pun game dekat smartphone hangpa, tapi main game dekat monitor besar tetap yang paling puas hati. Betul tak?

Cuma ada beberapa perkara korang kena tau sebelum main game atau pilih monitor yang sesuai untuk gaming experience korang. Yang minat main game ni tau la, Kalau tak makan jam memang tak sah kan?

Lepas tu mula la mata sakit la, apa la. So kat sini ada beberapa faktor yang korang kena consider sebelum pilih monitor yang sesuai.

VIDEO PENUH REVIEW BENQ MONITOR

1 BLUE LIGHT
Cahaya yang sebenarnya effect mata sekiranya guna skrin pada jangka waktu yang lama contohnya smartphone korang. Sekarang kebanyakan smartphone ada option untuk korang aktifkan fungsi Low Blue Light (LBL) yang mengurangkan damage pada retina mata korang. Termasuk jugak monitor, try cari monitor with 'LBL' function.

2 FLICKER FREE
Macam mana nak tau monitor korang ada flicker ke tak? korang just turn on video dekat smartphone korang, then korang akan nampak garis-garis yang turun dekat skrin monitor korang. Untuk yang mengadap PC dalm jangka masa tertentu, ini la masalah monitor yang buatkan korang letih.

3 BRIGHTNESS INTELLIGENTS
Maksudnya, skrin device korang akan adjust secara automatik kadar brightness berdasarkan keadaan sekeliling. Kalau ruang gelap, dia akan turunkan brightness ke tahap yang sesuai dengan mata manusia. Teknologi ni dah ada pada sebahagian smartphone baru tapi tidak pada monitor.

Ada 1 je monitor brand yang sekarang equipped dengan fungsi ni which is BenQ. Teknologi ni akan buatkan korang boleh continuously main game atau mengadap monitor korang untuk jangka masa yang lama dan mengurangkan keletihan mata korang.

Best HDR Function (32") & faster refresh rate (28")

Kalau kebanyakan monitor hanya ada teknologi 1 & 2, monitor BenQ 32" (EW3270U) & 28" (EL2870U) pulak ada ketiga-tiga fungsi ni yang maximise kadar keselamatan mata tapi dalam masa yang sama bagi pengalaman maksima untuk user dengan kualiti gambar HDR dan gameplay yang smooth giler (equipped with 1ms GTG refresh rate)

Antara spec penting lain yang korang kena tau ialah:

LED Backlit Panel
3840x2160 UHD resolution
178° viewing angle
2W Speaker
USB C Port untuk input audio/video
Display Port 1.04

Untuk abam yang rajin edit gambar dan video untuk Instagram & YouTube abam, kualiti visual pada monitor ni memang merecik habis cuma 1 nasihat lepas korang beli monitor ni, Make sure korang calibrate dulu dengan PC/Laptop korang untuk dapatkan kualiti visual yang paling awesome dari monitor ni. Dengan tu, korang boleh dapatkan hasil terbaik untuk kerja korang, apatah lagi kalau untuk gaming.

So it's perfect for your eyes & kepuasan tengok visual yang cantik-cantik.

Anyway kalau korang berminat & nak tau pricing, korang boleh check out dekat
Melekat terus main game dekat monitor ni... NAKKKKKKKKKK

Comments

Popular Posts